Nebojte se zimy

Zalézáte s blížící se zimou hlouběji a hlouběji do tepla svého příbytku? Rezignovali jste na pobyt venku z obav, že se nachladíte a onemocníte? Představujte si svoje sportovní aktivity v zimních měsících pouze jako pobyt v posilovně či fitku? Děláte velkou chybu. Každý odborník by vám potvrdil, že pobyt na čerstvém vzduchu je jedna z nejužitečnějších věcí, kterou můžete pro své zdraví udělat. Vyjma nemocných a věkem omezených jedinců se zimního počasí nikdo bát nemusí. Pochopitelně vás nenabádám k romantické procházce v zuřící sněhové bouři či rodinnému výletu při teplotě minus třicet. Měli byste však vědět, že pohybem a pobytem v zimním počasí velmi prospíváte svému zdraví.
I když se to nezdá, dokonce i v zimě přijímá naše pokožka sluneční svit, který je nezbytný pro tvorbu vitamínu D. Ten je zodpovědný za bezchybný metabolismus vápníku v našem těle a má i protirakovinnou roli. Zároveň nás zimní slunce nabíjí pozitivní energií a je nezastupitelné i pro vyrovnanou produkci hormonů. Skvěle se utužuje naše imunita díky působení iontů se záporným nábojem. Právě tyto ionty jsou podle odborníků zodpovědné za likvidaci bakterií a virů, významně podporují naši imunitu a mají vliv na krevní i lymfatický oběh. Podle některých studií se jim přisuzuje i blahodárný efekt na dýchací soustavu a v neposlední řadě pomáhají při zmírnění depresí. Naopak v uzavřených místnostech je nadbytek částic s kladným nábojem, které našemu zdraví spíše škodí. Lidé, kteří se nevyhýbají pravidelnému pohybu na zimním vzduchu, prokazatelně zvyšují svoji imunitu, jsou méně náchylní k chřipkám a jiným virózám. Při pohybu v zimě se tělo snaží využívat jako zdroj energie více tuky, a tak přispíváme i ke zdravému snižování svojí hmotnosti. Pozor však na pocit vlčího hladu po pobytu venku. Pokud jste byli přiměřeně oblečení a netrpěli podchlazením, domáhá se takto tělo spíše zahřátí, které po požití jídla nastane.

Sdílet článek