Jak si „zdřímnout“ v práci

Možná víte, že odpolední spánek po obědě je prospěšný z mnoha důvodů. Které pozitivní důvody to jsou? Tak například se zde řadí to, že odpolední spánek snižuje případný vznik nadváhy, jelikož zrychluje metabolismus. Také vám zlepší náladu nebo pozitivně ovlivní spánek v noci. Pokud si na pár minut po obědě zdřímnete, je méně pravděpodobnější, že budete ve stresu. Spánek také snižuje riziko výskytu takových zdravotních komplikací jako je například infarkt, mrtvice, či vysoký krevní tlak. Dokonce spousta známých osobností, považovala spánek po obědě za dodávku energie. Například i Thomas Edison uvedl, že spánek odpoledne mu pomáhá více se soustředit při práci. Nebo Winston Churchill dodával svému mozku dvojnásobnou energii díky odpolednímu zdřímnutí. Proto se určitě každý den uberte po obědě do vaší postele a lehněte si na madrace. Uvidíte, že také budete i méně ve stresu.

Jak si odpočinout v práci

Jestliže nemáte tu možnost, že byste si mohli zdřímnout, jestliže pracujete z domu, asi bude těžší upravit si pracovní dobu, podle sebe. Jistě by nebylo dobré, aby vás někdo přistihl, jak někde v práci podřimujete nebo spíte na stole na hromadě papírů. Jestliže však cítíte, že jste hodně unavení, zkuste si zkrátit pauzu na oběd. Potom vám zbude čas na to, abyste si mohli „zalést“ někde na tmavší místečko a na chvíli si zdřímnout.

Čtěte také: Jak si ustelete, tak si lehnete

Na únavu také bílkoviny

Jestliže ani na chvíli si v práci nemůžete zdřímnout, únavu odpoledne můžete odehnat například procházkou na čerstvém vzduchu, či bílkovinami. Ale vyhněte se jednoduchým cukrům. Po té si doma na chvíli schrupněte a natáhněte se na vaše matrace na mieru.

 

Sdílet článek